później mówiono, że człowiek ten nadszedł od północy, od bramy Powroźniczej

Jesienią najbardziej lubię czytać książki Sapkowskiego, zatem po raz nie wiadomo już który wzięłam się za sagę o wiedźminie. Dlatego też od kilku lat rzadko wypożyczam książki z biblioteki, bo istnieje masa lektur, do których lubię wracać i to wiele razy.

Właściwie można powiedzieć, że do każdej pory roku mam przypisane różne książki; wiosną lubię Montgomery (muszę do niej wrócić po kilku latach rozłąki), latem obowiązkowo Harry Potter, jesienią saga o wiedźminie, a zimą książki Musierowicz. Rzecz jasna na tę listę trafiają jeszcze utwory, których wcześniej nie czytałam. A jeśli już o tym mowa, mam na oku kilka pozycji, które koniecznie muszę przeczytać! Są to:
  •  Wiedźmin. Sezon burz (nie muszę dodawać, kto jest autorem?) - odkąd pierwszy raz przeczytałam całą sagę, miałam nieśmiałą nadzieję, że Sapek napisze coś jeszcze i Geralcie... I w końcu się doczekałam! Jest to najbardziej przeze mnie oczekiwana książka roku i boli mnie to, że już teraz nie mogę polecieć do empiku i ją kupić!
  • Mgły Avalonu Marion Zimmer Bradley - zawsze intrygowały mnie legendy arturiańskie, a po przeczytaniu Rękopisu znalezionego w smoczej jaskini (rzecz jasna twór Sapkowskiego), wiedziałam, że jest to jedna z książek, którą muszę przeczytać! Jeżeli kogoś interesuje tematyka fantasy, polecam przeczytać wyżej wymienioną pozycję Sapkowskiego, bo znajduje się tam lista książek, którą każdy fan fantastyki przeczytać musi i jest ona naprawdę długa!
  • Osobliwy dom pani Peregrine Ransom Riggs - kumpel mi polecił; zainteresował mnie opis, no i film na podstawie książki ma wyreżyserować Tim Burton! Czy potrzeba lepszej zachęty?
  • Pomnik Cesarzowej Achai tom II Andrzeja Ziemiańskiego - w gimnazjum zaczytywałam się w trylogii Achaja; ku mojej radości Ziemiański napisał kontynuację, pierwszy tom połknęłam w szybkim tempie i teraz czaję się na kolejny. Dodam, że w tej serii zamieszczone są całkiem przyjemne obrazki z pięknymi i obdarzonymi hojnie przez naturę bohaterkami, zwłaszcza tytułowa bohaterka, pieszczotliwie zwana przez przyjaciół Achajką albo Laleczką.
Jeżeli już jesteśmy przy literaturze fantasy - kilka razy spotkałam się już z niedowierzaniem ze strony osobników płci męskiej, gdy w trakcie rozmowy okazało się, że fanką takiej literatury jestem i to już od wielu lat. Odnoszę wrażenie, że niektórzy faceci są zdania, że baby czytają jedynie romansidła pokroju PISARZY takich jak Sparks, Meyer i tej od twarzy Grey'a, bo taka saga o wiedźminie chociażby jest zbyt brutalna, zbyt wiele opisów walk i wojennych manewrów. Takie myślenie jest błędne- uwielbiam opisy krwawych walk, lubuję się w świecie przedstawionym, zawsze z wielkim entuzjazmem śledzę losy Geralta, Yennefer, Cirilli, krasnoludów, elfów i całej reszty. Wojny szczególnie mnie nie rajcują - lubię poczytać o tym, jak wojska tłuką się na polu bitwy, natomiast gubię się w politycznych potyczkach, co rzecz jasna nie nie umniejsza mojej przyjemności z czytania. I jakby nie było - o miłości, seksie czy relacjach międzyludzkich Sapkowski potrafi pisać doskonale, no i jego ironiczne poczucie humoru - coś wspaniałego!

Niech więc faceci nie przesadzają, że fanki fantasy to rzadkość - w swoim otoczeniu co prawda mam ich bardzo mało, ale wiem, że gdzieś tam na świecie są.

A teraz idę do łóżka i czytam. Miłego!


Komentarze

  1. No właśnie mój brat jest wielkim miłośnikiem tej literatury odkąd pamiętam:-) Przypadłabyś mu :D Zawsze się dziwiłam jak można to czytać :D Później próbowałam się wkręcić ale na próżno , jedyne co mi wszczepił to horrory :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jest identycznie! Mój brat był/jest wielkim fanem dobrej fantastyki, pamiętam w domu sterty gazet o tym tytule :) Mnie ten świat kompletnie nie pochłonął, ale jeśli chodzi o pasje do kina grozy, to mamy taki sam poziom zaangażowania :)

      Usuń
  2. hejka świetny blog ciekawe notki dodajesz pozdrawiam i zapraszam do siebie
    xxx

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham Sapkowskiego! polecam też Pratchetta

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty