o PHOTOGRAPHY z fejsbukowych fanpejdży

Pewnie każdy przeciętny użytkownik fejsbuka zauważył tendencję niektórych osób do zakładania swoich fanpejdży kończących się słowem photography, ewentualnie fotografia, co w niektórych przypadkach zakrawa na swego rodzaju absurd i zazwyczaj (zdaję sobie sprawę, że w tym momencie generalizuję) są to przedstawicielki płci pięknej- w każdym razie ja do tej pory spotkałam się tylko z jednym takim osobnikiem (którego zdjęcia lubię i są świetne, naprawdę). Odnoszę wrażenie, że wyżej wspomniane przeze mnie dziewoje wychodzą z założenia, że skoro weszły w posiadanie lustrzanki, zobowiązuje je to do założenia swojego fanpejdża poświęconego fotografii, o czym marzyły już wcześniej, bo przecież focie robione swoim koleżankom, w scenerii stogów siana, zboża, murów pokrytych graffiti wątpliwej jakości lub innych okolicznościach przyrody; ach, jeszcze moje ulubione- TORY, świadczą o niezwykłym talencie. Należy w tym momencie również wspomnieć o wielce wyszukanych pozach, takich jak na przykład: dłonie burzące włosy, stanie tyłem do muru z opartą nogą o tenże, siedzenie na ziemi z rękami ulokowanymi z tyłu i z głową uniesioną w ekstazie (z niewiadomego powodu, może z powodu słońca pieszczącego twarz?), poza eksponująca najbardziej istotne kobiece atrybuty, czyli wypięcie biustu i tyłka (z rękami na biodrach, rzecz jasna!); mogłabym wymieniać bez końca, ale chyba każdy wie, o co chodzi.



Większość tej radosnej twórczości jest mało oryginalna, wtórna, nudna albo tandetna do granic możliwości. I niestety, ale często zdarza się, że modelka nie może pozbyć się irytującego zwyczaju nabytego przez lata praktyki robienia sobie zdjęć w lustrze, czyli krzywienia warg i nadawania im kształtu kaczego dzioba, a to potrafi zepsuć każde zdjęcie, które z założenia miało być artystyczne. Właściwie to sporo zdjęć artystycznych z założenia nimi nie jest, ale mniejsza z tym.

Z mojego elaboratu można chyba wywnioskować, że potępiam chwalenie się swoją twórczością na portalach internetowych. Nie jest tak, sama lajknęłam kilka podobnych fanpejdży, bo doceniam talent, entuzjazm i kreatywność ludzi, jednak dziwi mnie to, jak bardzo niektórzy są w siebie zapatrzeni oraz w to, co próbują stworzyć, przez co nie zauważają, że są po prostu słabi w tym, co robią i narażają się na śmieszność. Zawsze wydawało mi się, że w stosunku do wszystkiego trzeba zachować chociaż lekki dystans, żeby na niektóre rzeczy móc spojrzeć w miarę krytyczny sposób. Z drugiej strony- jeśli naszym fotografom taką satysfakcję sprawia robienie zdjęć, nie powinniśmy im tego odbierać i cieszyć się jego szczęściem, bo robi, co lubi.

Do popełnienia tego wpisu zainspirowało mnie chyba to, co zobaczyłam na fanpejdżu znajomej i jej przeświadczeniu, że robienie zdjęć wychodzi jej świetnie, a jak się domyślacie, efekt jest mizerny i może stwierdzić to każdy laik w tej dziedzinie. Oglądając niektóre jej foty doszłam do wniosku, że mi samej wstyd byłoby je publikować. Takie tam osobiste wyznanie ode mnie.

Właściwie cały ten post miał być o czymś innym, ale chyba trochę mnie poniosło. So shame on me.

A niżej kilka fajnych (w moim mniemaniu) zdjęć z tumblr'a, które pojawiły się po wpisaniu photography w wyszukiwarce:










Komentarze

  1. Też mnie takie rozkminy kiedyś naszły, jak doszłam do wniosku, że mam samych fotografów wśród znajomych...tylko jacyś tacy mało wyraziści. Już pal licho, że oni te fanpejdze zakładają, ale ktoś, kto je lubi? Tego nie rozumiem;p

    OdpowiedzUsuń
  2. fajne czy nie... kwestia gustu, a jak wiadomo każdy ma swój własny gust lub go po prostu nie ma... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niech te zdjęcia będą sobie nudne jak flaki z olejem, ale przydałoby się zadbać o to, żeby chociaż technicznie były dobrze wykonane ;)

      Usuń
    2. ależ oczywiście :)

      Usuń
  3. To co napisałaś jest w stu procentach prawdą i zgadzam się z Tobą!
    XOXO

    OdpowiedzUsuń
  4. Skoro jestem zalogowana, to skomentuję. Uśmiechałam się cały czas, czytając posta. Bogu dzięki ja nie mam swojego fenpejdża. :D Ale jeśli o nich mowa to moje ulubione zdjęcie tego typu: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/545530_499156793428956_1936914972_n.jpg, są tory? Są. Trzeba też pochwalić niezwykle biegłą znajomość programu graficznego. Ach!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty