we're all young and naive still

Jutro jadę po ostatnie wpisy do indeksu i ufff, laba! Wczoraj znowu zaczęłam czytać książki Musierowicz z serii "Jeżycjada", brakuje mi jeszcze kilku egzemplarzy do pełni szczęścia, no i we wrześniu wyjdzie kolejny tom- "McDusia"! Dzisiaj wzięłam się za "Nutrię i Nerwusa"; zdaję sobie sprawę, jak infantylnie brzmią tytuły i wyglądają okładki (tak na marginesie- Musierowicz jest autorką wszystkich rysunków w swoich książkach), ale kocham je tak strasznie i są mi tak strasznie bliskie! Gdy pogrążam się w lekturze jej książek, przez głowę zawsze przepływa mi myśl, że w jej świecie czuję się najbardziej komfortowo i no nie wiem, szczęśliwie? Często też, gdy mam kryzys dotyczący wiary w ludzkość, wracam do "Jeżycjady" i nabieram nowych sił, i wszystko wydaje mi się mniej beznadziejne niż jest w rzeczywistości. Książki te podobno skierowane są do dzieci, ale śmiem się z tym nie zgodzić- od czasów podstawówki namiętnie czytam losy całych pokoleń Borejków i nie tylko ich, a mam już prawie dwadzieścia dwa lata; to samo zresztą dotyczy mojej mamy- odkąd przyniosłam z biblioteki do domu "Kłamczuchę" (to była pierwsze dzieło Musierowicz, które przeczytałam), obie jesteśmy jej zagorzałymi fankami. I ile za każdym razem jest śmiechu i płaczu podczas czytania; to są rzeczy naprawdę bezcenne. ;) Musierowicz ma bardzo lekkie pióro, zmysł humoru, który wyziera z każdej strony jej książek i zdolność opisywania zjawisk przyrody w taki sposób, że jawią się jak cuda natury. Chyba nie do końca świadomie wybieram teraz tomy, w których akcja toczy się podczas wakacji (właśnie zdałam sobie z tego sprawę), zupełnie jakbym wdrażała się powoli w tryb letni. Nie wiem, co by tu jeszcze napisać, może to, że za każdym razem, gdy zaczynam czytać którąś z tych książek, jestem wzruszona jak diabli? c; Aaaaa! Kiedyś z Mamiszonem napisałyśmy maila do Małgośki- odpisała!


Komentarze

  1. 'Kłamczucha' dobra lektura. Bardzo mi się podobała, chociaż już nie pamiętam o co tam chodziło, jakiś chłopak, morze, ojciec, jajka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, Paweł Nowacki c; a jajek nie pamiętam, czytałam to ostatni raz z rok temu ;___; pamiętam za to mistrzowskie akcje Anieli <3

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. srebrny, z rossmana, wibo c; ale nie wiem czy jeszcze dostaniesz, kupowałam zimą c;

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty