space is only noise if you can see

Takie małe podsumowanie tego, co przeczytałam przez ostatni tydzień, kilka cytatów z "Nutrii i Nerwusa", "Sprężyny" i "Żaby" Musierowicz. ;)

Jestem dziwolągiem, który nigdzie nie może znaleźć swego miejsca. I który zapewne nigdy w życiu nie znajdzie sobie pary. To jest takie dziwne: przecież nikomu się nie sprzeciwiam, nie mam żadnych żądań, z nikim się nie kłócę, nikomu nie odmawiam pomocy. I co? I nikomu nie jestem potrzebna. I nigdy, nigdy, nie będę dla nikogo autorytetem. Może mnie po prost nie ma? Przecież nawet sama nie wiem, czego ja właściwie pragnę. Głowę mam pełną pytań i nie umiem zaleźć ani jednej odpowiedzi. To pewnie dlatego, że nie żyję naprawdę. Żyję we śnie.


- Koniec. Abrakadabra. Tyle czarów na dziś - a jutro będą nowe. Codzienne kuchenne czarowanie. Możliwe, że tylko tyle możemy zrobić dla tych, których kochamy. Umilić im jakoś ten groźny świat.


Wiesz, to chyba jest dla mnie najsmutniejsze w dzisiejszym świecie: ludzie zamykają się przed innymi ludźmi. Jakby nie rozumieli, że bez tych innych nie da się żyć po ludzku. Drugi człowiek jest nam potrzebny! - właśnie dlatego, że jest inny. "Im bardziej inny, tym bardziej ciekawy." A tymczasem to inność właśnie najbardziej dziś ludzi odpycha i straszy. Boją się jej tak, że wciąż na nowo się odgradzają, obudowują, opatrują etykietkami. Tworzą grupy, w których obowiązuje takie samo zdanie na każdy temat. Zapominają o tym, że to właśnie różnice zdań pozwalają dotrzeć do prawdy. Tylko czy ktoś jej dzisiaj potrzebuje?


"Nutria i Nerwus"



- Czy wiele wiemy o mechanizmie miłości? Widzimy tylko trybiki i kółka, ale nie znamy prawa, wedle którego ten mechanizm działa. Proszę, rozkręć go na kawałki - to nic nie da, tego prawa nie widać. Ani pośród kółek i trybików, ani nigdzie. Możesz tylko wierzyć, że jest takie prawo, któremu mechanizm się poddaje. Wyrokować o mechanizmie raczej nie powinieneś. 
- A kto powinien?
- Ktoś, kto zna to prawo i potrafi przeniknąć mechanizm. Naprawa odbędzie się w sposób tajemniczy, niewidzialny i nieuchwytny.
- Bez naszego udziału? - spytała Gabrysia podchwytliwie.
- O, tego nie powiedziałam- odparła jej matka i wstała, żeby zaparzyć herbatę.


- Nic nie jest na próżno - powiedziała w duchu. - Może mylimy się co do celów, może nie widzimy, co ważne. Może boimy się, uciekamy i popełniamy błędy. Może się szarpiemy, nie wierzymy w siebie, wyrządzamy krzywdy. Ale przecież, z najgłębszej głębi naszych serc płyną do nas niewidzialne znaki, coś nas kieruje ku dobrym pragnieniom - a one przygotowują przyszłość. Wystarczy tylko mieć dobrą wolę - i nagle już się umie pokonać to, co było przerażające, dźwignąć ciężary, które zdawały się zbyt wielkie, naprawić błędy i krzywdy. Może nie to się w końcu liczy, że błądziliśmy, tylko - czy i jak ostatecznie zdołaliśmy to naprawić. 
Pomyślała też, że wszystkie powitania zawierają w sobie od razu cały smutek pożegnań.


"Żaba"




Liczy się każda chwila, którą można spędzić z bliskimi - póki jeszcze są tutaj. Za chwilę będzie za późno. Tak mało czasu zostało. Za mało, za mało czasu, żeby z każdym porozmawiać, żeby odpowiedzieć na całą tę miłość, żeby ogarnąć wszystkie te potrzeby, żeby zadbać o każdego, kto tego potrzebuje...


- Mnie jest tak trudno to mówić - wyznała Laura. - Wiesz, w ogóle jest mi trudno. Ja czasem jestem jak pokrzywa, zwłaszcza dla ciebie. Ale nie myśl, że to lubię. Nie wytrzymuję tego, że jestem taka zła, a ty... taka dobra. I wszystko robisz tak, jak trzeba. Jesteś taka, jaka ja nigdy nie będę, bo nie mogę taka być i nie potrafię.


"Sprężyna"

Jestem taką beznadziejną beksą, że nawet przepisując te cytaty, ryczę jak bóbr; a tyle osób zarzuca mi, że nie mam serca!

A teraz mili Państwo, biorę do ręki "Harry'ego Pottera i Kamień Filozoficzny", bo wakacje są po to, żeby po raz nie wiadomo który od nowa przeżywać przygody Harry'ego i całej reszty!

Komentarze

  1. jesteś szczęśliwa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, obecnie jestem tak hmm, nieszczęśliwa, jak dawno już nie byłam

      Usuń
  2. Like your pics, so cute :)
    WOuld like to follow each other? :)
    Xxx


    Carolina

    www.the-world-c.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty